-
קטגוריות
- English
- Uncategorized
- אקטואליית מי-טו
- בוק ריפורט – חוות דעת קצרות על ספרים
- ביקורות ספרות – מעריב
- ביקורות ספרות קצרצרות
- ביקורת לשבת
- הודעות
- הטור "מבקר חופשי" – עיתון "מקור ראשון"
- הנוירוזה שלי – מסה אישית
- הרומן שלי "מדוע איני כותב" – ראיונות והמלצות
- כמה קטעים מעבודת המאסטר
- מאמרים בנושאי תרבות
- מאמרים בנושאים ספרותיים
- מגזין "מוצ"ש" של "מקור ראשון"
- מחאת 2023: מאמרים על "יהודית ודמוקרטית"
- מחאת 2023: מאמרים על "יהודית ודמוקרטית"
- מלחמת שמחת תורה
- מסות ב"השילוח"
- מסות וולבקיאניות
- ניסויים בניאו-ג'ורנליזם
- עובר ושב
- על ביקורת הספרות
- פובליציסטיקה בידיעות אחרונות ו-Ynet
- פרוזה
- שבעה לילות "ידיעות אחרונות"
-
ארכיון
- אפריל 2024
- מרץ 2024
- פברואר 2024
- ינואר 2024
- דצמבר 2023
- נובמבר 2023
- אוקטובר 2023
- ספטמבר 2023
- אוגוסט 2023
- יולי 2023
- יוני 2023
- מאי 2023
- אפריל 2023
- מרץ 2023
- פברואר 2023
- ינואר 2023
- דצמבר 2022
- נובמבר 2022
- אוקטובר 2022
- ספטמבר 2022
- אוגוסט 2022
- יולי 2022
- יוני 2022
- מאי 2022
- אפריל 2022
- מרץ 2022
- פברואר 2022
- ינואר 2022
- דצמבר 2021
- נובמבר 2021
- אוקטובר 2021
- ספטמבר 2021
- אוגוסט 2021
- יולי 2021
- יוני 2021
- מאי 2021
- אפריל 2021
- מרץ 2021
- פברואר 2021
- ינואר 2021
- דצמבר 2020
- נובמבר 2020
- אוקטובר 2020
- ספטמבר 2020
- אוגוסט 2020
- יולי 2020
- יוני 2020
- מאי 2020
- אפריל 2020
- מרץ 2020
- פברואר 2020
- ינואר 2020
- דצמבר 2019
- נובמבר 2019
- אוקטובר 2019
- ספטמבר 2019
- אוגוסט 2019
- יולי 2019
- יוני 2019
- מאי 2019
- אפריל 2019
- מרץ 2019
- פברואר 2019
- ינואר 2019
- דצמבר 2018
- נובמבר 2018
- אוקטובר 2018
- ספטמבר 2018
- אוגוסט 2018
- יולי 2018
- יוני 2018
- מאי 2018
- אפריל 2018
- מרץ 2018
- פברואר 2018
- ינואר 2018
- דצמבר 2017
- נובמבר 2017
- אוקטובר 2017
- ספטמבר 2017
- אוגוסט 2017
- יולי 2017
- יוני 2017
- מאי 2017
- אפריל 2017
- מרץ 2017
- פברואר 2017
- ינואר 2017
- דצמבר 2016
- נובמבר 2016
- אוקטובר 2016
- ספטמבר 2016
- אוגוסט 2016
- יולי 2016
- יוני 2016
- מאי 2016
- אפריל 2016
- מרץ 2016
- פברואר 2016
- ינואר 2016
- דצמבר 2015
- נובמבר 2015
- אוקטובר 2015
- ספטמבר 2015
- אוגוסט 2015
- יולי 2015
- יוני 2015
- מאי 2015
- אפריל 2015
- מרץ 2015
- פברואר 2015
- ינואר 2015
- דצמבר 2014
- נובמבר 2014
- אוקטובר 2014
- ספטמבר 2014
- אוגוסט 2014
- יולי 2014
- יוני 2014
- מאי 2014
- אפריל 2014
- מרץ 2014
- פברואר 2014
- ינואר 2014
- דצמבר 2013
- נובמבר 2013
- אוקטובר 2013
- ספטמבר 2013
- אוגוסט 2013
- יולי 2013
- יוני 2013
- מאי 2013
- אפריל 2013
- מרץ 2013
- פברואר 2013
- ינואר 2013
- דצמבר 2012
- נובמבר 2012
- אוקטובר 2012
- ספטמבר 2012
- אוגוסט 2012
- יולי 2012
- יוני 2012
- מאי 2012
- אפריל 2012
- מרץ 2012
- פברואר 2012
- ינואר 2012
- דצמבר 2011
- נובמבר 2011
- אוקטובר 2011
- ספטמבר 2011
- אוגוסט 2011
- יולי 2011
- יוני 2011
- מאי 2011
- אפריל 2011
- מרץ 2011
- פברואר 2011
- ינואר 2011
- דצמבר 2010
- נובמבר 2010
- אוקטובר 2010
- ספטמבר 2010
- אוגוסט 2010
- יולי 2010
- יוני 2010
- מאי 2010
- אפריל 2010
- מרץ 2010
- פברואר 2010
- ינואר 2010
- דצמבר 2009
- נובמבר 2009
- אוקטובר 2009
- ספטמבר 2009
- יוני 2009
- מאי 2009
- אפריל 2009
- מרץ 2009
- פברואר 2009
- ינואר 2009
- דצמבר 2008
- נובמבר 2008
- אוקטובר 2008
- ספטמבר 2008
- אוגוסט 2008
- יולי 2008
- יוני 2008
- מאי 2008
- אפריל 2008
- מרץ 2008
- פברואר 2008
- ינואר 2008
- דצמבר 2007
-
תגובות אחרונות
עופר על פסח תשפ"ד איתמר על ביקורת לשבת – על "ד… זיוה על תגובה למאמרו של מתן חרמוני על… ביקורת שלי על "… על על "יסתובב לו העולם הגדול… shoshanpere על מאמרי היום ב"ידיעות … -
Blogroll
- "מרכז הרב" 1989
- איבוד בתולין או: חזרה בשאלה
- אינטלקטואלים בשמאל
- בעיקר על אורוול
- בעיקר על ורגס יוסה
- בעיקר על זבאלד
- בעיקר על מאיה קגנסקאיה
- בעיקר על מונטיין
- בעיקר על נועה ירון
- בעיקר על פלובר
- בעיקר על תומס ברנהארד ומריאס
- ברנר והיהדות; ביקורת על ספרו של אבי שגיא
- ברנר והיהודים, ברנר ו"הזקן החכם"
- גבריות במיל – רשימות של מילואימניק
- דוסטוייבסקי בשנות ה – 60
- המישור, ההר והעיר
- הספרות הישראלית 2005 – 2007 מיפוי והמלצות
- הספרות הישראלית 2008
- הספרות והלם ההווה; הספרות והסקס
- הערה על הרומן היום
- השמאל והסאטירה הישראלית
- חזרה בשאלה ופוליטיקה
- לקראת ספרות פוסט-פוסט-מודרנית
- מאמר בחמישה חלקים "הארץ" 2003-2004
- מומלצי 2009
- מסע לפולין 1989
- מריטוקרטיה
- משהו על "סיינפלד"
- משהו על ברנר וצ'יק-ליט
- משהו על הבריטים
- משהו על שירה ואבידן
- עוד דברים
- על "שדים"
- על אגור שיף
- על אופיר טושה-גפלה
- על אורלי קסטל-בלום
- על אורלי קראוס-ויינר
- על איל מגד
- על אמיר גוטפרוינד
- על אמלי נותומב
- על אנדי וורהול
- על אשכול נבו
- על ביקורת הספרות – מבחר
- על ג'ון באנוויל
- על דב אלבוים
- על דרור בורשטיין
- על הספרות היום; על הקריאה בלילה
- על הרומנים הראשונים של שמיר
- על חולים סופניים ותומכים רוחניים
- על חיים באר
- על חיים לפיד
- על חיים סבתו
- על יהודית רותם
- על יזהר הר לב
- על יעל הדיה
- על מאיר שלו
- על מירי רוזובסקי
- על מישל וולבק
- על ניצן וייסמן
- על סמי ברדוגו
- על ספרות ומחשבים
- על סקוט פיצ'ג'ראלד
- על ערן בר-גיל
- על פיק-אפ בארים
- על ריינהולד ניבור
- על ריצ'רד דוקינס
- על שינקין
- על שרה שילה
- רשימות של שומר
- שונות
- תודעה משוסעת
-
קורות חיים
-
פוסטים אחרונים
-
הרשומות הנצפות ביותר
- פסח תשפ"ד
- ביקורתי על "נודד לזמנים אחרים", מבחר כתבים מאת פרנצ'סקו פטררקה (תרגמו מלטינית: גור זק, עמינדב דיקמן, נתן רון, אברהם ארואטי, בהוצאת מאגנס, 305 עמ')
- על ריצ'רד דוקינס וספרו "יש אלוהים"
- על "בחזרה מעמק רפאים", של חיים באר, בהוצאת "עם עובד" (339 עמ')
- ביקורת על "מאמרים על מוסריות ועידן חילוני" של צ'רלס טיילור ("כרמל", 228 עמ', מאנגלית: יואב אשכנזי).
- על "פרזיט" של בועז יזרעאלי (הוצאת "לוקוס", 190 עמ')
- בקצרה על כמה ספרים בולטים שראו אור לאחרונה
- על "אובלומוב", של איבן גונצ'ארוב, הוצאת "מחברות לספרות" (מרוסית: דינה מרקון)
- ביקורת שלי על "גופת גבר לא מזוהה" של יובל שמעוני ("עם עובד", 496 עמ').
- תגובתי למאמרו של מתן חרמוני במוסף "ספרות ותרבות" של "ידיעות אחרונות" בשבוע שעבר, מאמר שעסק בהשוואה בין עמוס עוז, בנימין נתניהו ויוסף קלוזנר.
-
הצטרפו ל 440 מנויים נוספים
-
© כל הזכויות שמורות לאריק גלסנר
על "אחת שאלתי", של משה אופיר, הוצאת "ידיעות ספרים"
פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.
תגובות
רשימה יפה.
מעניינת התייחסותך לספרו הפרובוקטיבי והטוטאלי של אמנון נבות "מזכר פנימי".
רשימה יפה. קראתי את ספרו של משה אופיר במהירות, הטקסט זורם מאוד ומבהיל בקצב.
בהמשך למה שכתבת, סיום הספר הוא אכן נפילה ביחס ליצירה כולה. חסר לי כקוראת יחס דיאלקטי יותר בשאלת האמונה. במקום לקיים יחס כזה, הסופר מציג מקטעים שונים בחיי הגיבור, בכל פעם נסחף למצב חדש כאילו הוא עובר הרפתקאה ופחות עניין עמוק ועדין של הרוח והשכל. לא שזה משהו רע, אבל כל כך הוא טורח להדגיש עד כמה עולמו של הגיבור סוער מהמעברים האלה, והתחושה או המצב הפנימי שלו, לא עבר מספיק אל הקורא (הקורא שהחויות האלה,חזרה/יציאה בתשובה וכו, רחוקות ממנו ).
הרזולוציה של הטקסט, שאלת המעבר מחברה דתית לאומית לישיבה חרדית, הנטישה של אורח החיים החרדי ומעבר לחיים חילוניים , האהבה והאובדן , המיניות המופקרת של תל אביב לעומת הסירוב לגוף שהורגש בירושלים, הכל מוצג בצורה גרפית כמעט כמו כרזת פרסומת. אין מספיק עדינות, אין נגיעה לרחשושי הרגש הפנימיים. כל הזמן חיכיתי שזה יקרה ,וזה לא קרה. אולי להוציא את הפתיחה המעולה מתוך ילקוט שמעוני (שחזרה כמה פעמים כמעין עוגן).
תודה על תגובותיכן
לנטליה – על ספרו של אמנון נבות כתבתי מאמר בגיליון "ארץ אחרת" שיצא בקרוב.
לאיילה – אכן הציטוט מילקוט שמעוני, אם כי אני חושש שהוא מפוברק (שווה בדיקה), שהוא מעין התשובה היהודית להמיתוס של סיזיפוס, מעניין ומשעשע בו זמנית. ולגבי התרשמויותייך הכלליות – כמובן, איני מתווכח עם מה שהרגשת וחשבת.
הספר מחכים ומתוחכם לכשעצמו המעבר מישיבה חרדית, ולבסוף נטישה של אורח החיים החרדי ומעבר לחיים חילוניים , הכאב שלא כהה, זוהי פרפרזה של טקסטים וגאונות אינטלקטואלית שזורה בתובנות על החיים יחד עם רחשי רגש יחד עם זאת את הרצאותיו ניתן לראות באתר משה אופיר
הספר מחכים ומתוחכם לכשעצמו המעבר מישיבה חרדית, ולבסוף נטישה של אורח החיים החרדי ומעבר לחיים חילוניים , הכאב שלא כהה, זוהי פרפרזה של טקסטים וגאונות אינטלקטואלית שזורה בתובנות על החיים את הרצאותיו ניתן לראות באתר משה אופיר